GARRIGÀS, PRESENT A LA PRIMERA TROBADA DE MUNICIPIS RURALS

Aquest passat dissabte la nostra alcaldessa ha estat present a la Primera Trobada de Municipis Rurals, una iniciativa del Govern que reforça l’estratègia de país per garantir l’equitat territorial i donar resposta als reptes del món rural.

La trobada ha posat en valor l’Estatut del Municipi Rural, que reconeix la singularitat dels pobles petits i impulsa mesures per frenar el despoblament, millorar serveis i crear oportunitats.

Cal destacar que l’Estatut ha estat fruit d’un gran consens, impulsat per les tres entitats municipalistes, amb la complicitat del govern anterior i de l’actual, i dels grups parlamentaris. Aquest acord ha permès que el text s’aprovés al Parlament amb celeritat, sense gaires modificacions i amb un ampli consens, un fet poc habitual i que mereix ser remarcat.

Entre les accions destacades:

  • Fons per rehabilitar habitatges i crear una borsa de lloguer assequible, pensada per facilitar l’accés a l’habitatge i retenir població jove.
  • Simplificació administrativa per agilitzar la gestió municipal.
  • Millores en connectivitat i finançament per garantir serveis de qualitat a la ciutadania.

Des de Garrigàs, celebrem aquesta estratègia que situa els municipis rurals al centre de les polítiques públiques. És una oportunitat per preservar la nostra identitat, dinamitzar l’economia local i assegurar un futur amb més opcions per als joves i millors serveis per a tothom.

Per a més informació podeu llegir la comunicació del govern a la web govern.cat