RESUM DEL PLE ORDINARI 2/2026

El passat 23 de març, l’Ajuntament de Garrigàs va celebrar sessió ordinària del Ple municipal,  presidida per l’alcaldessa Pilar Bosch Bech, amb l’assistència de tots els regidors i regidores i el suport tècnic del secretari Albert Mustarós Gel.

Punts destacats de l’orde del dia :

  • Aprovació de les actes anteriors, corresponents a les sessions del 15 de desembre de 2025 i del 26 de gener de 2026.
  • Donar compte dels decrets d’alcaldia, del número 2025DECR000193 fins al 2026DECR000043.
  • En el marc del tancament de l’exercici 2025, el Ple va donar compte del Decret d’Alcaldia d’aprovació de la liquidació del pressupost general, document que recull els resultats pressupostaris i financers de l’any i que constitueix la base per avaluar la situació econòmica municipal. En relació amb aquesta liquidació, també es van presentar els informes preceptius de control intern, d’una banda l’informe anual previst a l’article 15 del RCIL, relatiu al règim jurídic del control intern de les entitats locals, i de l’altra l’informe anual de control intern corresponent a l’article 37 del Reial decret 424/2017, tots dos referits a l’exercici 2025 i orientats a garantir la transparència, la fiscalització i la correcta gestió dels recursos públics.

    Finalment, i un cop analitzades les necessitats de finançament derivades del tancament de l’exercici anterior i de la planificació anual de 2026, el Ple va aprovar la Modificació de crèdits 3/2026, destinada a incorporar suplements de crèdit necessaris per assegurar el desenvolupament adequat de la gestió municipal.

  • Adhesió a l’acord marc de subministrament d’energia elèctrica: Es va aprovar l’adhesió de l’Ajuntament a l’acord marc destinat a les entitats locals de Catalunya, amb l’empresa Iberdola Clientes S.A pel subministrament a  8 comptadors municipals.
  • Moció per al restabliment de la inscripció de naixements: Es va aprovar la moció que reclama la possibilitat que els naixements es puguin inscriure al municipi de domicili dels progenitors.
  • Punts urgents: No se’n van presentar.

En l’apartat de precs i preguntes, es van tractar dos temes d’interès municipal:

  • Incidències amb gossos i properes actuacions municipals: L’alcaldessa va exposar les darreres incidències registrades amb gossos al municipi i va informar que l’Ajuntament ja està treballant en l’elaboració i aprovació d’una ordenança municipal específica, així com en les actuacions previstes per garantir el compliment de les obligacions per part de les persones propietàries.
  • Millores al pati de l’escola: Es va informar sobre els treballs de millora del pati de l’escola coincidint amb la instal·lació d’un nou espai de joc finançat per l’AFA. L’Ajuntament assumirà els treballs d’adequació del terreny, que inclouen el rebaix de terres, l’aportació de graves, la retirada del gronxador actual i la instal·lació de la nova estructura de joc. Aquestes actuacions s’executaran pròximament i permetran millorar les condicions del pati i oferir un espai més adequat i renovat per als infants.

Aprovació per unanimitat: Tots els punts de l’ordre del dia sotmesos a votació van ser aprovats per unanimitat dels membres assistents.

Podeu consultar totes les actes aprovades dels Plens anteriors a través del següent enllaç a la seu electrònica